Koniec záchvatu z obchvatu

Autor: Viktor Stromček | 26.5.2016 o 19:07 | (upravené 26.5.2016 o 20:49) Karma článku: 10,30 | Prečítané:  5989x

Zmluva na výstavbu bratislavského diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7 od Šamorína do Bratislavy je podpísaná.

Nová diaľnica pomôže všetkým tým desaťtisícom ľudí, ktorí každý deň stoja v zápchach na Prístavnom moste alebo na prístupoch do mesta v smere od Senca, Dunajskej Stredy či Pezinka.

Podpis zmluvy je veľká vec. Nemožno sa čudovať, pretože je to jeden z najväčších infraštruktúrnych projektov v súčasnej Európe, ktorý pomôže mnohým ľuďom. A nie my, ale dopravní experti hovoria o tom, že veľký bude aj jeho prínos pre ľudí. Žiaľ sa našli ľudia, ktorí si z toho chceli robiť veľkú politiku. A tak sme počuli o tom, že projekt je predražený ešte pred tým, ako sme poznali jeho cenu. Videli sme opozičných politikov hovoriť o tom, čo a ako sa má stavať namiesto toho, aby to nechali na odborníkov. Zaujímavé však je, že nikoho z týchto kritikov projektu som nevidel na slávnostnom podpise zmluvy. Len ťažko by totiž vysvetlili starostom a primátorom z regiónu, že svoje vlastné preferencie a politické ciele nadradili nad záujem ľudí.

Podľa mňa sa z cesty nesmie robiť politika. Presne tak sme od začiatku aj viedli tento projekt. Dohodnuté podmienky hovoria sami za seba. Výborné technické riešenie, dokončené v dobrom čase a za výhodnú cenu. Toto všetko nehovorím len ja, hovoril o tom napríklad zástupca Európskej investičnej banky, ktorá na projekt požičia stovky miliónov eur. A zapojenie Európskej banky pre obnovu a rozvoj je už iba jasným dôkazom toho, aký dobrý projekt sme pre Slovensko vyrokovali.

Podpisom zmluvy sme sa dostali iba do polovičky cesty. Spokojní budeme až v momente, keď po obchvate prejdú prvé autá. Ľudia sa dostanú rýchlejšie do práce alebo dovezú na čas deti do školy. Alebo iba rýchlo a pohodlne obídu Bratislavu pri svojej ceste do Rakúska, Maďarska alebo Českej republiky. Ale napriek veľkosti tohto projektu a jeho významu si dovolím tvrdiť, že obchvat Bratislavy na seba strhol viac pozornosti, ako si zaslúžil. Nové diaľnice a obchvaty totiž treba stavať na celom Slovensku, aj v Košiciach, Prešove či na strednom, severnom alebo južnom Slovensku. Verím, že tentokrát už bude záchvatov z obchvatov menej ako pri Bratislave.

 

P.S. Na záver by som chcel poďakovať všetkým, ktorí tento obchvat verejne podporovali alebo na ňom každodenne “makali“. Tváre politikov a dopravných analytikov sú verejnosti známe. Avšak na projekte pracoval aj veľký tím ľudí, ktorí každý deň plnili náročné úlohy a bez ich práce by sa projekt nikdy nepodarilo priviesť až k podpisu zmluvy. Verejnosť ich prácu asi nikdy dostatočne neocení, ale ja by som chcel aj touto formou poďakovať aspoň niektorým z nich.

Takže Ďakujem: J.L., V.Š., T.M., M.U., P.P., L.C., N.K., M.K., M.S., M.S., L.Š.; L.M.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Real Madrid v šlágri remizoval s Barcelonou, gól strelil v úplnom závere

Otvárací gól strelil Luis Suárez, vyrovnal obranca Sergio Ramos.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.

SVET

Ako Trump za pár dní nahneval dve jadrové mocnosti

Trump sa pustil do telefonátov so svetovými lídrami.


Už ste čítali?