Koniec záchvatu z obchvatu

Autor: Viktor Stromček | 26.5.2016 o 19:07 | (upravené 26.5.2016 o 20:49) Karma článku: 10,30 | Prečítané:  6050x

Zmluva na výstavbu bratislavského diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7 od Šamorína do Bratislavy je podpísaná.

Nová diaľnica pomôže všetkým tým desaťtisícom ľudí, ktorí každý deň stoja v zápchach na Prístavnom moste alebo na prístupoch do mesta v smere od Senca, Dunajskej Stredy či Pezinka.

Podpis zmluvy je veľká vec. Nemožno sa čudovať, pretože je to jeden z najväčších infraštruktúrnych projektov v súčasnej Európe, ktorý pomôže mnohým ľuďom. A nie my, ale dopravní experti hovoria o tom, že veľký bude aj jeho prínos pre ľudí. Žiaľ sa našli ľudia, ktorí si z toho chceli robiť veľkú politiku. A tak sme počuli o tom, že projekt je predražený ešte pred tým, ako sme poznali jeho cenu. Videli sme opozičných politikov hovoriť o tom, čo a ako sa má stavať namiesto toho, aby to nechali na odborníkov. Zaujímavé však je, že nikoho z týchto kritikov projektu som nevidel na slávnostnom podpise zmluvy. Len ťažko by totiž vysvetlili starostom a primátorom z regiónu, že svoje vlastné preferencie a politické ciele nadradili nad záujem ľudí.

Podľa mňa sa z cesty nesmie robiť politika. Presne tak sme od začiatku aj viedli tento projekt. Dohodnuté podmienky hovoria sami za seba. Výborné technické riešenie, dokončené v dobrom čase a za výhodnú cenu. Toto všetko nehovorím len ja, hovoril o tom napríklad zástupca Európskej investičnej banky, ktorá na projekt požičia stovky miliónov eur. A zapojenie Európskej banky pre obnovu a rozvoj je už iba jasným dôkazom toho, aký dobrý projekt sme pre Slovensko vyrokovali.

Podpisom zmluvy sme sa dostali iba do polovičky cesty. Spokojní budeme až v momente, keď po obchvate prejdú prvé autá. Ľudia sa dostanú rýchlejšie do práce alebo dovezú na čas deti do školy. Alebo iba rýchlo a pohodlne obídu Bratislavu pri svojej ceste do Rakúska, Maďarska alebo Českej republiky. Ale napriek veľkosti tohto projektu a jeho významu si dovolím tvrdiť, že obchvat Bratislavy na seba strhol viac pozornosti, ako si zaslúžil. Nové diaľnice a obchvaty totiž treba stavať na celom Slovensku, aj v Košiciach, Prešove či na strednom, severnom alebo južnom Slovensku. Verím, že tentokrát už bude záchvatov z obchvatov menej ako pri Bratislave.

 

P.S. Na záver by som chcel poďakovať všetkým, ktorí tento obchvat verejne podporovali alebo na ňom každodenne “makali“. Tváre politikov a dopravných analytikov sú verejnosti známe. Avšak na projekte pracoval aj veľký tím ľudí, ktorí každý deň plnili náročné úlohy a bez ich práce by sa projekt nikdy nepodarilo priviesť až k podpisu zmluvy. Verejnosť ich prácu asi nikdy dostatočne neocení, ale ja by som chcel aj touto formou poďakovať aspoň niektorým z nich.

Takže Ďakujem: J.L., V.Š., T.M., M.U., P.P., L.C., N.K., M.K., M.S., M.S., L.Š.; L.M.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.


Už ste čítali?